A féltengely csukló működése

A féltengely csukló az autó hajtásláncának részét képezi a gépjárműben. A sebességváltótól a hajtott kerekekhez közvetíti a nyomatékot a féltengely. Kétféle meghajtást különböztetünk meg annak függvényében, hogy első vagy hátsó kerék meghajtásról van szó.

Féltengely csukló hátsókerék meghajtású, merev hidas autók esetében gyakorlatilag abban merül ki, hogy csak forog és forog. Az ilyen gépjárművek esetében főleg a csapágyazás okán jelentkezik a probléma, viszont a jó hír, hogy egy cserével könnyedén orvosolni lehet ezt a problémát. Viszont, ha arra van szükség, akkor komplett felújításra is sor kerülhet. Viszont a felújítási árak eltérőek lehetnek, így célszerű tájékozódni, körülnézni a felújítás előtt, hogy észszerű árakon tudja elvégeztetni a munkát. A külső és a belső féltengely felépítését tekintve egyáltalán nem különbözik lényegesen. A féltengely csuklóban jellemzően bemarásokat alakítanak ki a gyártók, ezáltal el tudják érni, hogy arra forogjon az alkatrész agyhoz fixált része, amerre a kormány fordul. A belső és külső féltengely közt összességében csak annyi a különbség, hogy előbbivel kisebb szögelfordulás lehetséges.

A belső féltengely csukló funkciója szerint összeköttetést biztosít a váltó és a féltengely rudazat között. A tíz-húsz éves gépjárművek esetében egyetlen belső féltengely csukló akár két külső csuklónak is dolgozhatott. Ma már a geometriai kivitelezésük miatt a féltengely, mely ma már kopóalkatrésznek számít, szinte ugyanolyan hibát produkál a külső és a belső csukló meghibásodásakor is. Ha meghibásodik a féltengely csukló és új alkatrészre van szüksége, akkor azt javasoljuk, hogy látogasson el az alkatreszek.hu webáruházba, ahol minőségi alkatrészek széles választékát találja!