Dr. Zsuffa Ákos az iskolai eredményesség növeléséről és a lemorzsolódás csökkentéséről

Dr. Zsuffa Ákos, a Felnőttképzők Szövetségének elnöke az Országos Közoktatási Szakértői konferencián fejtette ki véleményét, hogyan lehet növelni az iskolai eredményességet és csökkenteni a lemorzsolódást egy módszertani innováció elterjesztésével.

Dr. Zsuffa Ákos előadásait mindenképp érdemes figyelemmel követni, hiszen a Felnőttképzők Szövetségének elnöke igazán jó előadó és érdekes előadásaival könnyen leköti az embert. Mindamellett olyan aktualitásokról ad elő, melyek nagyon sok embert érintenek. A mai napig komoly problémát jelent, hogy elsősorban a képzés határozza meg a szakmát, holott ennek pont fordítva kellene lennie. Nagyon sok múlik azon, hogy milyen a képzés minősége. A kompetencia nagyon fontos, melyre érdemes volna nagyobb hangsúlyt fektetni. Zsuffa Ákos azt is kiemelte, hogy érzelmi és viselkedési összhangnak kell jelen lennie, ahhoz, hogy a diák egészséges teljesítményt tudjon nyújtani az iskolában és a későbbiek folyamán a munkaerő piacon is jó teljesítményt tudjon nyújtani. A személyiségnek kulcsszerepe van a lemorzsolódásban, Zsuffa Ákos erre is felhívta a figyelmet.

Zsuffa Ákos úgy véli, manapság komplex problémával nézünk szembe, melyről párbeszédet kell folytatni a megoldás megtalálása érdekében. Az is fontos, hogy a személyiségjegyeket, kompetenciákat, különféle személyiségtényezőket fel lehessen mérni. Az iskolai képzésen nagyon sok múlik, hiszen a diák innen fog kilépni a munkaerő piacra. Zsuffa Ákos elmondása szerint nagyon fontos, hogy azok, akik kilépnek az iskolapadból, képesek legyenek projektekben gondolkodni, valamint tudjanak egymással kommunikálni és együttműködni. Enélkül ugyanis nagyon nehezen fognak tudni a munkaerő piacon boldogulni, így ezeket a képességeket is fejleszteni kell.