Számos jele lehet annak, hogy valami nincs rendben az autóval. Ilyen például, ha megemelkedik a fogyasztás, rángat a motor vagy ha a motorhibát jelző ikon felvillan a műszerfalon. A legrosszabb, amit tehetünk ilyen esetben, az a halogatás. Ha egyértelműen valami nem stimmel, akkor mielőbb vigyük el az autót egy szerelőhöz.
A lambdaszonda és az autó meghibásodása kapcsán itt tájékozódhat bővebben! A köztudatban az a kép él, hogy az autók előszeretettel emlegetik minden baj forrásaként a lambdaszondát. Ennek megfelelően a szakember gyakran hivatkozik arra, hogy a probléma kizárólag úgy orvosolható, ha az alkatrészt kicseréli. Sok esetben ez valóban így van, azonban nem feltétlenül mindig a csere jelenti a megoldást. A lambdaszonda kapcsán azt kell tudni, hogy egy olyan alkatrészről van szó, mely a kipufogórendszerben helyezkedik el. Az oxigéntartalom mérése által hozzájárul az optimális üzemanyag-levegő keverék szabályozáshoz, illetve a katalizátor megfelelő működéséhez. A kifogástalanul működő alkatrésznek nagy szerepe van a károsanyag kibocsátás redukálásában.
A lambdaszonda erős hatásoknak van kitéve, így nem csoda, hogy nagyon könnyen meghibásodik. A legjobb, ha minden szervizelés alkalmával leellenőriztetjük az alkatrészt. Ha ingadozik az alapjárat, rángat a motor vagy felgyullad a motorhibát jelző lámpa a műszerfalon, akkor nagy valószínűséggel a lambdaszonda körül kell keresnünk a probléma forrását. Nagyon sokszor az alkatrészre rakódott szennyeződések okozzák a problémát, főként a korom. Mivel érzékeny műszerről van szó, ezért a szakemberek jobb szeretik tisztítás helyett inkább a cserét javasolni. Már csak azért is, mert sokszor nem csak az érzékelővel, hanem a körülötte lévő alkatrészekkel sincs minden rendben.