Kerékpár lakat vásárlása

Kerékpár lakat vásárlása napjainkban igen felelősségteljes döntést igényel, hiszen az egyre jobban felkészült tolvajok elleni védekezésül nem mindegy, hogy milyen típusú lakatot alkalmazunk a kerékpár lezárásához. Pár szóban a lakatolásról: úgy célszerű lezárni a biciklit, hogy a hátsó kerék és a váz is lezárva legyen és a kettő együttesen legyen rögzítve egy fix tereptárgyhoz, ami lehet egy villanyoszlop, közlekedési tábla, kerítés, stb.

Erre kiváló megoldást kínál az u-lakat és a lánc-lakat kombináció egyaránt. Napjaink legbiztonságosabbnak mondható kerékpár lezáró eszköze vitathatatlanul az u-lakat, mely szárának vastagsága révén kellő védelmet érhetünk el, például az erővágóval szemben. A láncos lezáróknál mindenképp ügyelni kell arra – a láncszem keresztmetszetének és a lánc hosszának megválasztásán túlmenően -, hogy lezáráskor a lánc semmiképpen se érjen a földre, hiszen egy a földre leérő lánc esetében, a földre letámasztott erővágó segítségével könnyebben átvágható, hiszen ilyenkor a teljes testsúllyal rá tud nehezedni az erővágóra. Javasolt egy minimum 10 mm keresztmetszetű láncszemekből álló, speciálisan edzett láncot választani kerékpárunk védelmére.

Bármelyik lezáró típust is választjuk, szükséges figyelembe venni, hogy az adott lezáró milyen zárszerkezettel védett, mert hiába egy vastag lánc, vagy egy u-lakat, ha annak a zárszerkezete könnyen támadható, illetve egyszerűen kinyitható. A hagyományos, úgynevezett csapos zárszerkezetek (fogazott kulccsal működnek) nem nyújtanak kellő védelmet, hiszen ezek a rendszerint 5-6 csapos zárszerkezetek az erre szakosodott tolvajoknak egyáltalán nem okoz fejtörést. Ma a legbiztonságosabbnak tekinthető zárszerkezet az úgynevezett tárcsás/lamellás szerkezetű rendszerek, melyek biztonsági szintje igen magas, felfúrása értelmetlen, finomnyitással pedig nem nyitható. Mindent összevetve a kerékpár lakat kiválasztása adott esetben meghatározhatja, hogy az általunk használt kerékpár meddig marad a birtokunkban.