Mire számíthatunk, ha behúzott kézifékkel indulunk el?

Olykor-olykor a legtapasztaltabb sofőrökkel is előfordulhat, hogy a vezetés során egy-két kisebb-nagyobb hibát vét. Minél többször vezetünk, annál valószínűbb, hogy ritkán hibázunk, vagy ha mégis, akkor hamar rádöbbenünk, hogy valami nem stimmel és hamar korrigálni tudjuk a helyzetet. Ilyen hiba lehet, ha behúzott kézifékkel indulunk el figyelmetlenség okán.

A behúzott kézifékkel való elindulás kapcsán itt tudhat meg bővebb információkat! Az autó fékrendszere rendkívül komplex, több alkatrészből áll. Akkor működik kiválóan, ha bárhol és bármikor meg tudunk állni, amikor rálépünk a fékpedálra. A biztonság kedvéért érdemes legalább az éves szervizek alkalmával ellenőriztetni, hogy biztosan tudjuk minden rendben van vagy valamelyik alkatrész cserére szorul. A kézifék szintén az autó fékezésére szolgál, azonban némiképp másként, ugyanis akkor használjuk, ha az autót hosszabb időre szeretnénk lefékezni, így a rögzítőfék megnevezés is nagyon jól megállja a helyét ez esetben. Az említett megnevezés nagy előnye, hogy egy az egyben leírja az alkatrész feladatát, hiszen használatával az autó egy helyben marad még lejtős felületen is, nem kell attól tartani, hogy a gépjármű nekigurul más autónak vagy a szomszéd kerítésének.

Ha nagy rohanásban vagyunk, akkor könnyen előfordulhat, hogy elfeledkezünk egy-két dologról. Akár olyanról is, ami alapvetően rutinszerűen megy. Ha nem vesszük észre, hogy behúzva maradt a kézifék, akkor lehetséges, hogy a motor képes legyőzni az alkatrészt, főleg, ha az nem megfelelően működik és az autó elindul. Ha hamar észrevesszük a hibát, akkor valószínűleg nem történik nagy baj. Ha viszont hosszabb ideig nem tűnik fel a hiba, akkor könnyen lehet, hogy a fék felforrósodik és az extrém hőhatás miatt akár roncsolódhat is az alkatrész.