A generátor kettős feladatot lát el az autóban. Egyrészt a jármű működő elektromos berendezéseit árammal látja el, másrészt az akkumulátort is tölti közben. A szükséges mozgási energiát a szíjhajtáson keresztül a motortól kapja.
Generátor az autóban az az alkatrész, mely váltakozó feszültséget állít elő, a mozgási indukció és az elektromágneses indukció törvényei alapján. Tehát összességében a beépített egyenirányító híd alakítja át a váltóáramot. A generátor teljesítményéről azt érdemes tudni, hogy alapjárat alatti fordulatszámon alacsony, viszont az alapjárat és a maximális fordulatszám között ugyanazt a feszültséget adja. Erről nem más, mint egy generátor feszültségszabályozó gondoskodik. Abban az esetben, ha a feszültség megváltozik, akkor nagy valószínűséggel az egyenirányító egyik diódája hibásodott meg, így itt kell keresni a hiba okát. Viszont ellentétben az áramerősség a fogyasztás mértékétől függően egyenes arányban változik. Nem árt, ha tudja, hogy minél több fogyasztó kapcsol be, az autógenerátor annál kevesebb töltőárammal látja el az akkumulátort. Ez nagyon fontos információ!
A generátor azon alkatrészek közé tartozik, melyet nem csak lehet javítani, de szükséges is helyreállítása. Ezt az alkatrészt nem kell rögtön kicserélni, ugyanis javítani is lehet. A javításhoz először szét kell szerelni. Az alkatrészek közül a csapágyakat és a szénkeféket ki kell dobni, mivel ezek erősen kopnak. Az elektromos alkatrészek állapotát pedig műszer segítségével kell megmérni. A tisztítást és rozsdamentesítést követően újra össze lehet rakni a generátort, majd a szintén felújított ékszíjtárcsát és hűtőventilátort is fel lehet szerelni. A felszerelést követően pedig el kell végezni a tesztelést, hogy minden rendben van-e.