Nem egyszerű megtalálni az ideális albérletet, sőt nem egyszerű manapság megtalálni az ideális albérlőt sem, akiben nyugodtan megbízhatunk, akire rábízhatjuk ingatlanunkat anélkül, hogy folyamatosan a körmére kellene néznünk. Amikor végre megvan a lakás akkor, még mindig nem ért véget ez a fárasztó folyamat, hiszen számtalan tisztázandó kérdés maradt hátra, amit mindenképp jobb először letisztázni, mielőtt a használt albérlet mellett döntesz.
Az minden esetben alap igazság, hogy a legjobb, ha a felek írásos bérleti szerződést kötnek a használt albérlet megkötése előtt. Előfordulhatnak olyan főbérlők, akik nem ragaszkodnak a formalitáshoz, de ebbe akkor sem szabad belemenni. Itt nem csak pénzmozgásról van szó, de a jövőben esetlegesen felmerülő költségek kérdéséről is, amely tetemes összeg lehet, nem mindegy, hogy ki fogja azokat kifizetni. A jogilag tiszta helyzet a helyes megoldást!
Általánosságban igaz, hogy a főbérlők egy-két havi bérleti díjra tartanak igényt kaució címén, amit bérlőként a beköltözés előtt, egy összegben ki kell fizetni. Természetesen erről is szülessen írásos dokumentum. A kaució arra szolgál, hogy a tulajdonos fedezni tudja belőle az esetleges elmaradásokat, valamint bebiztosítsa magát arra az esetre, ha a bérlő szerződést szegett.
A lakás rendeltetésszerű használata mellett érdemes tisztázni ez egyes előforduló garanciális hibák, mint például egy elromlott műszaki berendezés, javításának kérdését, ami a használt albérleteknél bizony gyakran előfordulhat. A szerződésbe mindenképp kerüljön bele, hogy a bérlő csak a nem rendeltetésszerű használatból eredő károkért felel.
A lakásban található bútorokat és minden egyéb berendezést jegyzékbe kell venni, még akkor is, ha a használt albérlet nem a legjobban van felszerelve. Az sem baj, ha az egy több oldalas felsorolás lesz, hiszen csak egyszer kell csak rászánni az időt. Az ingóságok megnevezése mellé azok állapotát is érdemes feltüntetni, sőt a drágább eszközökről még fotó is készülhet, ami ugyancsak megelőzi a vitákat e téren.