Dr. Majó Zoltán Munkássága és publikációi

Dr. Majó Zoltán az Szegedi Tudományegyetem gazdasági és műszaki főigazgatója. Gazdaságtudományokból doktorált, menedzsment kurzusokat oktat. Fő kutatási szakterülete az információs társadalom gazdaságának és a humán erőforrás-menedzsment kapcsolatrendszerének kutatása.

Dr. Majó Zoltán fontosabb pályaművei és kutatási jelentései közé tartoznak 2001 és 2007 között a következők: Az elektronikus humán erőforrás menedzsment jelenségvilága, Az elektronikus üzlet és az elektronikus kereskedelem fogalmi köre, A kormányzati portál lehetséges kapcsolati rendszere az internetes regionális/önkormányzati hálózatokkal, A toborzási folyamatok változása – új kihívások a munkaerő piacon, illetve Az Üzleti Intelligencia módszerének gazdasági jelentősége a szervezetek értékteremtésében.

Dr. Majó Zoltán tudományos folyóiratokban is publikált például a felső és középvezetők toborzási folyamatainak változásáról, trendekről és tendenciákról a magyarországi állami egyetemek HR-rendszereinek továbbfejlesztése tükrében, az információs társadalomról, a magyarországi lakosság internetezési szokásairól, valamint az infokommunikációs eszközök használatáról, továbbá ezen eszközök térhódításáról az online munkaerőpiacon és a humán erőforrás menedzsment területén. Dr. Majó Zoltán felsőoktatási jegyzetei 2006 és 2008 között a vállalati információs rendszerekről, sikeres vállalkozásokról, a menedzsment alapjairól, illetve az internetes humánerőforrások menedzsmentről szólnak.

Lektorált munkái 2000 és 2008 között a gazdasági környezetet, a vállalati stratégiákat, egy vállalat humán erőforrás menedzsment tevékenységének jellemzőit, az értékteremtést, az online marketing sajátosságait, a hazai és amerikai internethasználat jellemzőit, illetve a vállalati toborzási folyamatokban az információ technológia szerepét taglalják. Dr. Majó Zoltán társszerzője többek között a következő könyveknek: Emberi erőforrás menedzsment kézikönyve, a Felsőoktatás-menedzsment, Szolgáltatásmarketing alapjai, Humán Erőforrások Gazdaságtana.

Forrás: http://www.eco.u-szeged.hu/karunkrol/marketing-menedzsment/dr-majo-zoltan-121029