Jól gondold meg hogyan kezeled a közösségi médiát!

Manapság rengeteg ember van jelen valamelyik közösségi média platformon. A legtöbb ember mindössze a mindennapjaiból tesz fel képeket, beszámolókat, tehát a magánjellegű dolgait osztja meg a nagyvilággal. Viszont teljesen más a helyzet, ha valaki nem magán jelleggel, hanem üzleti célból használja a közösségi médiát.

A közösségi média megfelelő üzleti jellegű használatáról ezen a linken tudhat meg bővebb információkat! A közösségi médiás megjelenéseket nem kizárólag a felhasználók figyelik, hanem a hatóságok is, így alaposan meg kell gondolni, hogy mit posztol, ha ezt üzleti jelleggel teszi. Ha nem így jár el, akkor úgy járhat, mint Rubint Réka cége, az Alakreform Kft, illetve az Avanzo Trade Kft, mely The Body Shop termékeket forgalmaz. Előbbit három millió, utóbbit kétmillió forintos bírsággal sújtotta a Gazdasági Versenyhivatal, mivel nem teljesítették hiánytalanul az online média-megjelenéseikkel kapcsolatban korábban vállalt kötelezettségeiket. A Facebookon és az Instagramon ugyanis egyértelműen és jól láthatóan fel kell tüntetni, hogy a posztoló ellenszolgáltatásért teszi közzé a posztot.

Abban az esetben, ha ez nem történik meg, akkor nem csak a poszt közzétevője tartozik felelősséggel a reklám megjelölésének hiányáért, hanem az adott termék értékesítője is. Pedig mindössze arról van szó, hogy egy egyszerű #reklám jelölést kell használni. A legbiztosabb módszer a büntetések elkerülésére, ha egy social media manager segítségét kéri. A szakember pontosan tudja hogyan kell úgy posztolni és a közösségi médiában tevékenykedni, hogy abban még a hatóságok se tudjanak belekötni és később ne keljen a bonyodalmakkal számolni. Ezért, ha bizonytalan mindenképp kérje ki egy hozzáértő szakember segítségét, aki eligazítja a közösségi média útvesztőjében!