Keresőoptimalizálás nélkül nem boldogulsz

Sokan és sokféleképpen írtak már hosszabb-rövidebb cikkeket a keresőoptimalizálásról. Azt gondolnánk, már nincs mit elmondani, a gyorstalpaló online tanfolyamokon mindent megtanultunk, amit lehetett. Ez viszont nem így van. A Google kapcsán elmondhatjuk, hogy semmi sem állandó, folyamatos változásoknak vagyunk szemtanúi az elmúlt években.

Csak dióhéjban foglaljuk össze, még a 2008-2009-ben arról ment a fórumokon a vita, hogy kell-e egyedi leírás a linkeknek vagy elég egy darab, amit felhasználhatunk több száz link ajánlására, vagy még rendes link leírás sem szükséges. Ekkor még viszonylag és aránylag a kulcsszóra épülő weboldallal verhetetlenek voltunk, a pontos kulcsszóval történő linképítés a keresőoptimalizálás alapja volt. A SEO világ úgy gondolta, hogy míg a link lesz a Google viszonyítási és rangsorolási alapja, addig baj nem lehet, már pedig a web linkekből tevődik össze. Most már be kell valljuk, hogy azért tudott a Google jobbat is, mikor csatarendbe állította előbb a Panda, majd a Pingvin 1.0-át 2012-ben, és íme, most 2013-at írunk és megérkezett a rettegett Pingvin 2.0. Már akkor is új stratégiai irányt kellett találnunk, mert a kis szárnyas madár alaposan felforgatta a webről és a Google-ról szerzett addigi tudásunkat, s jó ideig csak sötétben tapogatóztunk.

Egy azonban teljesen biztos volt, keresőoptimalizálásra mindig szükség van, volt és lesz! Nincs ez másképp a mostani frissítéssel sem, aminek még a hatásait nem ismerjük pontosan, de amit tudunk, az nem kérdés többé. Ha érvényesülni szeretnénk az interneten, weboldalunkkal a természetes találati listán előre akarunk kerülni, akkor bizony együtt kell működni a Google algoritmusaival! Ehhez pedig keresőoptimalizálásra van szükség!