Massive Online Open Course: MOOC az oktatás jövője?

Dr. Majó Zoltán előadása az új oktatási módszerről a MOOC-ról (Massive Online Open Course), amely nem más, mint egy hatékony és széleskörű online felület a távoktatásban. Az e-learning egyidős az e-kereskedelemmel. Az elektronikus üzleti élet kivirágzott az oktatás viszont nem emelkedett ki ezen a területen. A MOOC tényleg sikeres lesz vagy csak egy újabb fellángolás?

A MOOC egy nyitott tömeges oktatási rendszer, amely a hallgatók részére teszi lehetővé az online kurzusok hallgatását. Dr. Majó Zoltán a XI. Elektronikus Kereskedelem Konferencián tartott előadásán elmondta, hogy a MOOC-hoz már nem csak a nagy amerikai egyetemek csatlakoznak. Sokan élnek az ingyenes elektronikus oktatás előnyeivel, így többek között ez is hozzájárul a sikerhez. Dr. Majó Zoltán azt is elmondta, hogy az új oktatási platformoknak köszönhetően a szakértők megállapították, hogy az oktatás, mint üzleti modell változásnak indult és az ingyenes kurzusoktól az egyéni személyre szabásig terjed.

A MOOC kurzusait olyan tényezők teszik vonzóvá, mint a minőségi tananyagok, valamint a világszínvonalú egyetemek és azok oktatói. A kurzusok különböző nehézségi szintet képviselnek, amelyeken bizonyos előfeltételek teljesítésével lehet részt venni. A kurzusok elvégzését oklevél igazolja, így más tanulmányi területeken is hasznosítható a megszerzett tudás. A MOOC lehetőséget ad arra, hogy bárki ingyen egyetemi hallgató legyen, az általa választott egyetemen. Olyan neves egyetemek sorakoznak ezen oktatási rendszerben, mint a Stanford, a Yale, az Oxford és az MIT. Az oktatás teljes mértékben online zajlik, ahogy a házi feladatok beadása és a vizsgázás is.

A MOOC 2012-ben indult virágzásnak és azóta is töretlenül fejlődik. Amerikában már igen elterjedt, az ázsiai országokban, valamint Ausztráliában is növekszik, és Európában is egyre nagyobb népszerűségnek örvend az új online oktatási rendszer.

Forrás: http://11ekk.szek.org/eloadok/Dr-Majo-Zoltan/117/