Mit kell tenni lassú defekt esetén?

Nincs is annál rosszabb és félelmetesebb élmény, mint amikor egy durranást hall a sofőr, majd az autó irányíthatatlanná válik. Ez a jelenség az autósok egyik rémálma, a durrdefekt. Ugyanakkor van ennek egy kevésbé rémisztő típusa, ami sokszor fel sem tűnik a sofőrnek, a lassú defekt.

A lassú defekt kapcsán bővebben tájékozódhat ezen a linken. A lassú defekt nem olyan látványos, mint a durrdefekt, így az sem ritka, hogy a sofőr nem veszi észre. Az egyik legegyértelműbb jel, ha az abroncsot pár napon belül újra kell fújni belülről. A mai modern gépjárművek már rendelkeznek abroncsnyomás figyelő rendszerekkel, azonban a magyar autóállományt ismerve, a legtöbb magyar sofőr nem rendelkezik ilyennel autójában. Az abroncsnyomás figyelő rendszer figyeli a guminyomást és szükség esetén jelez. Akinek nincs ilyen az autójában, annak magának kell figyelnie az abroncsokra. Lassú defekt esetén a sérült gumi felé kezd el húzni az autó. A lassú defekt nem olyan veszélyes, mint egy hirtelen durrdefekt, ennek ellenére figyelni kell rá, mivel komoly problémákat okozhat. A gumi leeresztési ideje függhet a defekt kialakulási okától, vezetési stílustól és az időjárási körülményektől.

Számos oka lehet annak, ha lassú defekt történik. Ilyen például egy beragadt szög, csavar vagy üvegszilánk, a meghibásodott szelep vagy az abroncs sérülése. Az sem kizárt, hogy az abroncs nem fekszik tökéletesen a felniperemen. Ez leginkább a korrodált acélfelnik esetében gyakori. Ezeknél a típusoknál könnyen levegőszivárgás alakulhat a felniperem felületi hibája miatt. Nagyon fontos, hogy bizonyos időközönként ellenőrizze a felniket és szükség esetén szervizbe vigye a gépjárművet, a lassú defekt ugyanis komoly problémákat is okozhat!