Az internetes levelezés előnyeit kihasználva megtérülő gondolat hírlevél küldése. A címzettek gyors elérése az üzleti világban serkenti a gazdasági vérkeringést. Folyamatos visszacsatolással ellenőrizhető, a potenciális kliensek mennyire érdeklődőek. Rendszeresen küldött hírleveleknél elengedhetetlen azonban az óvatosság, nehogy a rendszer SPAM-ként értelmezze küldeményünket. A hírlevél és a SPAM nem egy és ugyanaz! A csatolmányok célba érkezésének garantálásához érdemes megfontolni néhány praktikus tanácsot.
SPAM mentes hírlevélküldés alapfeltétele a tervezés. Körültekintően kell összeállítani a hírlevél tartalmát, figyelve a képek és a szövegek arányára. Kerülendőek a speciális karakterek, nem célserű ritka fontokat használni. Marketing szempontjából kifejezetten hasznos, ha bevált trükköket alkalmazva építjük fel a szövegrészeket. A mondanivaló ne legyen erőltetett és ne támogassuk linkek tucatjaival. Legjobb, ha a linkek csak gombok formájában láthatók, mert a szűrők így kevésbé érzékenyek reagálnak. Alapvető fontosságú a hírlevél küldője nevének, címének feltüntetése. A rendszer szerint ugyanis SPAM veszélyt jelenthet minden anonim tartalom, ahol nincsenek konkrét adatok, elérhetőségek.
Rendszeres SPAM mentes hírlevélküldés esetén mindenképpen tanácsos betartani néhány szabályt. Ha szeretnék biztosra menni, akkor ne feszegesük a határokat, és csak megengedett, nem túlerőltetett témakörben írjunk levelet. A címzetteknek legyen lehetősége a leiratkozásra, akaratuk ellenére ugyanis nem küldhetünk levelet senkinek. A legjobb PR fogás, ha ismerve a címzettek orientáltságát, kizárólag a témára koncentrálva bátorítjuk hírlevél olvasására. Az érdeklődés felkeltése jól megszerkesztett anyaggal nem nehéz, ehhez azonban nem árt némi segítség. Keresse a jó megoldásokat, hogy SPAM mentes hírlevélküldés során célt érjen elképzelése. Mindig adjon módot az ügyfeleknek, hogy reagálhassanak a felhívásra vagy értesítésre.